A zöldhályog lézeres kezelése

Részletes szemészeti vizsgálat alapján lehet megmondani, hogy alkalmazható-e a páciens esetében lézeres trabekuloplasztika, vagy az Nd YAg iridotómia.

Két különböző lézerberendezéssel a nyílt zugú zöldhályog és a zárt zugú zöldhályog esetén is lehetséges lézeres kezelést végezni. A lézerkezelés eredményeként csökken a szemnyomás, ezáltal csökkenthető a használat szemcseppek száma, sőt akár el is hagyható. A lézerkezelés kiválthatja a konzervatív terápiát vagy jelentősen csökkentheti annak szükségességét. A lézeres kezelés helyi érzéstelenítésben (szemcseppek) végzett ambuláns beavatkozás, melynek részleteit a szemész szakorvos a vizsgálat után részletesen ismerteti.

Mik a műtéti kockázatok?

A zöldhályog lézeres kezelése semmilyen szövődménnyel nem jár. A stimuláló lézer nem okoz semmilyen károsodást a szem szöveteiben. A páciens részérő semmilyen előkészületet nem igényel, de egy kezelést megelőző vizsgálat végzése mindenképp ajánlott annak érdekében, hogy adott páciens esetébe lehetséges a kezelés kivitelezése. A kezelést követőn semmilyen különösebb életviteli korlátozásra nincs szükség.

A glaukoma típusai

A zöldhályog típusait a csarnokzug állapota szerint osztályozzuk. A csarnokzug a szem azon része, mely a szemben termelődő csarnokvíz elvezetésében szerepet játszik. Mélysége segíti, szűkülete akadályozza a folyamatosan termelődő csarnokvíz elvezetését a szemből. E szerint tehát megkülönböztetünk nyitott, illetve zárt vagy szűk (csarnok)zugú glaukómát. Természetesen ez így túlságosan leegyszerűsített, mert a betegség megjelenése keveredhet más betegségekkel, és ilyenkor ún. kevert formában is megnyilvánulhatnak a kóros folyamatok.